skargardsliv.blogg.se

Semester...

Publicerad 2014-05-29 19:04:00 i Allmänt,

Jag hade tänkt att jag skulle blogga lite under semestern, men jag tog semester även från det :). Bjuder på bildregn från våra 9 fantastiska dagar.
Låg på stranden hela dagarna och lapade sol. Hade ca 3 km promenad till Lidl och Mercado (typ Ica Maxi), så vi tog dagligen promenad dit och köpte lunch. Åt ute på kvällarna, frukost+middag ingick men maten på hotellet var verkligen värdelös. Inte ens en riktig måltid gick det att få ihop. Tyskarna tar ju över alla resmål vare sig man är i Spanien el Grekland så all mat anpassas ju efter dom. Vad sägs om pommes, en fiskbit av nått slag, köttbullar, pasta och tomatsås? Mums va! Icke!
Vi åkte till drakgrottorna och gick 1,2 km ned under jorden. Längst ner stod bänkar uppradade att sitta på vid ett vattendrag, och så släcktes grottan ned nästan helt och in kom en upplyst roddbåt med två violinister, en cellist och en pianist ombord som spelade klassisk musik för oss. Mycket vackert och häftig upplevelse.
Vi komponerade egna frozen yoghurts som blev himmelskt goda och njöt ännu mer av solen.
Drack en Banana Manhattan och Manhattan tuttifrutti.
Och sista dagen avrundade vi med en mini golf runda där jag vann med hela 12 slag. Mycket nöjd! :)
Summa summarum - En alldeles fantastisk och härlig resa som jag njutit av varenda sekund. Men nu är vi tillbaka i Sverige igen och rullar in på gården om 500 meter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela