skargardsliv.blogg.se

Söndag hos oss...

Publicerad 2013-09-15 19:50:00 i Allmänt,

Inledde dagen med att måla insidan på fönsterfodren, så NU är iaf all målning klar (alltid när jag sagt att den varit klar så har P kommit med något tillägg på något som ska målas).
Efter det tog jag mig ut på en löprunda. Blev lite less över att jag även denna gång var tvungen att gå små sträckor emellanåt för att jag inte orkade hela tiden. Känns ibland som att jag andas genom ett sugrör, nu efter förkylningen har det blivit så och jag trilskas fortfarande med hosta även om den avtar mer och mer. Men så sänkte jag tempot på löpningen och vips så orkade jag resterande kilometrarna hem. Tänk att en sån liten grej som tempo är avgörande för att orka hela vägen. Blev genast lite gladare då eftersom det betyder att jag inte tappat en massa pga utebliven löpning under förkylningen och enbart promenader. Jag hade bara lite för bråttom :).
Kort efter att jag kom hem från min löprunda dök mamma och pappa upp. Jag är förresten SÅ NÖJD över att jag tog mig ut på löprundan precis som jag hade planerat(tänkte att kommer dom medan jag är ute och springer, ja då gör dom det och då får dom vänta på mig helt enkelt), istället för att avstå löpningen och sitta hemma och invänta att dom ska komma någon gång. Det vore typiskt mig tidigare att åsidosätta mina planer för att det dyker upp annat. Nu satte jag mig själv och löpningen först, och det kändes så bra! Jag hann ändå sitta ned på trappen i 5 min innan de anlände ;).
Iaf så tog mamma och jag och plockade nypon att rosta i ugnen och senare kunna göra nyponsoppa på, medan pappa och Patrik inspekterade huset :). Mamma hade med sig fläskfilegryta, väldigt god sådan.
När dom hade åkt så fick jag för mig att baka bullar. Var så otroligt längesedan jag bakade något. Lagomt till jag var klar med det så började det att dugga och vågorna slog för fullt ute. Jag tände ljus i uterummet, slog upp ett glas mjölk, tog med mig några bullar och slog mig ned i fåtöljen tillsammans med en tidning. Skön egentid må jag säga. Sambon var ute i garaget undertiden och fixade med sitt nästa projekt.
Nu har vi lite söndagsmys och ser på "Chaos". Hoppas ni också har en fin söndag raringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela