skargardsliv.blogg.se

Det ska vara gött å leva..

Publicerad 2013-09-20 19:54:18 i Allmänt,

Under den gångna veckan har jag varit helt slut efter jobbet. P har fått stått för matlagningen nästan varje dag och pysslat om mig om kvällarna. Så idag ville jag passa på att ge tillbaka lite. Städade huset skinande rent, lade fram myskläder på sängen åt honom och köpte senaste Bilsport.
Sen tog jag mig ut på en runda som blev 4 km lång. Har gjort så två gånger nu att jag har börjat springa mot stan ett tag innan P slutar, så får han plocka upp mig där han möter mig. Förra gången hann jag 6 km så jag kom iväg lite sent idag iom städningen för jag hade tänkt hinna kring 6 km idag med.
Härligt väder hade jag under rundan iaf :). När jag kom hem tog jag en lång varm dusch, fixade pedikyr och manikyr m.m. Har inte känt mig "klockren" en enda dag denna vecka utan vad jag än har tagit på mig/sminkat mig/försökt fixat håret så har det inte känts riktigt rätt. Så nu ville jag göra en kroppsrenovering ;).
Efter det gick jag ut och njöt lite till av det underbara vädret. Man får verkligen passa på och ta tillvara på dagar som dessa för den här veckan har mest bara regnat bort. Ett litet kollage från denna fina september kväll.
Sen gick jag in och fixade middag åt oss. Smördegsplattor med philadelphiaost, stekta champinjoner, lufttorkad skinka och diverse grönsaker på.
Till efterrätt blir det nu kladdkaka :). Väldigt längesen vi åt det så nu ska det bli gott. Fredagslyx!
Önskar er en skön helg! (Och vi kom vid middagen fram till att vi om en vecka kommer fira in semestern vid den här tiden. Kändes inte alls dumt å tänka på ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela