skargardsliv.blogg.se

On the road..

Publicerad 2013-10-01 21:00:14 i Allmänt,

Idag tog vi bilen och styrde kosan mot Samos. Det småduggade men inte så att det kändes värt att ta fram paraplyet(jag hade packat med det eftersom vi före avresa sett att det skulle regna nån dag), så vi strosade runt där i regnet. Men Samos som stad kändes inte som något sevärt ställe. Kan inte säga att duggregnet påverkade omdömet, utan affärerna var inget å ha (antingen dollarstore krimskrams eller märkes boutique), inget mysigt fik som man fick lust att slå sig ned vid heller under regnet(regn som brukar vara det ultimata fikavädret annars). Nej, platt fall med Samos. Hade förväntat mig lite mera Rethymnon stuk med lite mer kända märkeskedjor som tex Zara, eller mysiga krimskrams butiker/smyckesbutiker åtminstone, inget allt eller inget. Våran räser har ni här ;)
Imorgon ska vi ta oss iväg till vad som sägs ska vara en väldigt fin sandstrand (vi har bara stenstrand nedanför oss), så förhoppningsvis blir det en positiv upplevelse iaf :). Vi bor 3 km avsides så det blir tyvärr inte att man småstrosar hela tiden som vi gjorde på Fuerteventura iom att vi har mkt nedförs-/uppförsbacke. Så man blir tyvärr lätt uttråkad om kvällarna. Känns som att vi vart här i en vecka redan fast det bara gått tre dagar. Men vi ska fortsätta att njuta av våra dagar som är kvar :). Avrundar med utsikten från min löprunda som jag fick till idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela