skargardsliv.blogg.se

Köket, husets hjärta...

Publicerad 2013-11-23 22:52:00 i Allmänt,

Medan jag var på jobbet idag så tapetserade P om köket. Vi valde en tapet som ser ut som gamla träplankor och det var verkligen en vild chansning. P litar blint på mig när det gäller inredning så när jag visade tapeten(jag hade förspanat på den) så sa han ja på en gång medan jag själv tänkte - antingen blir det väldigt snyggt och fräscht, eller så ser det ut som kaka på kaka iom att vi har stående träpanel på halva väggen. Men det var ju såklart inget jag sa till honom utan jag verkade säker på vårt val ;). Förra helgen såg vårat kök ut såhär
Medan P bakade scones till frukost på morgonen så rev jag tapet så att P skulle kunna spackla och slipa under veckan och enbart kunna fokusera på att få upp nya tapeten idag. Och innan tapetrivningen var tapeten svart.
Jag kan säga såhär - när jag kom hem och såg mitt nya kök(ja det blev verkligen ett helt nytt kök när allt var på plats, dvs både tapet, nya gardiner, ny löpare, nya kökshanddukar och små fix) så gjorde jag både glädjetjut och glädjedans(det är sant! Jag dansade runt och tjöt som ett litet barn som precis fått en resa till Disneyland i present) ;). Sååå nöjd med slutresultatet, tapeten blev verkligen en fullträff och jag kunde känna mig trygg i vårat val :). Inte förrän då vågade jag säga till P att jag varit fundersam på om det verkligen skulle bli bra :). Här kommer resultatet iaf!
Det enda som jag är sugen på att ändra är att skaffa en bänkskiva i grått. Vi får se hur det blir med den saken. I övrigt - jättenöjd!! :)

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2013-11-24 07:44:05

Det blev verkligen ett helt nytt kök. Jättefint!!
Ja, en grå bänkskiva hade varit pricken över i :)
Kramar

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-11-25 11:45:11

Första steget i vår budgetrenovering av Kullenvägen 10 var just att byta bänkskiva, och det gjorde jättestor skillnad! Vi köpte från Ikea och var riktigt nöjda :)

Sv: Det är riktigt mysigt att krypa upp i någon av fönstergluggarna, gör det själv rätt ofta faktiskt, inte bara Astrid som myser där uppe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela