skargardsliv.blogg.se

Som en ny människa ..

Publicerad 2013-05-23 21:53:00 i Allmänt,

Först städade vi huset, dammsög och vädrade, bytte sängkläder, slängde i en omgång tvätt och lagade mat. Efter det tog vi en promenad, en ny väg jag inte gått på då skylten hänvisat till vändplan men visade sig leda genom en skogsväg efter vändplanen. En bit in på vägen hörde mina öron ljudet av porlande vatten och mkt riktigt gick det en bäck längs vägen - jag har nu en ny favoritrutt till promenad.
Vi kollade runt på husen medan vi gick (rättare sagt vi kollade på fasaderna inför vårt byte) och jag lade märke till att många tycktes rusta av olika anledningar (våren innebär väl att folk kan börja fixa på sina hus igen). Så kom vi fram till en byggbarack och jag sa att de verkade rusta där med. Då säger P att folket där bor i den PERMANENT! Att deras hus brann ned för 10 (!!) år sedan och att deras försäkring inte täckte branden så de har bott i den där baracken sedan dess. Helt fruktansvärt! Snåla aldrig på försäkring säger jag. Tänk er att bo i en barack när man haft ett helt hus, och inte bara tillfälligt heller medan det nya byggs utan för alltid. Jag blev mållös när vi gick därifrån och visste med en gång vad mitt huvud skulle fundera på resten av kvällen. Men när jag kom hem tog jag iaf en lång varm dusch, peelade och filade fötterna och nu har jag gjort manikyr. Man känner sig verkligen som en ny människa när man tar hand om sig själv grundligt. Känns dessutom lyxigt att få krypa ned i en renbäddad säng när det är läggdags. Jag bor dessutom så otroligt vackert och bra och det är jag tacksam för - varje dag!
Som sagt, snåla aldrig på det som betyder allra mest för dig, vad det än må vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela