skargardsliv.blogg.se

En dag på vift...

Publicerad 2013-03-03 07:28:00 i Allmänt,

Igår var jag iväg till Birsta med en vän. Hon ringde på fredagen och sa: Jag skulle behöva åka till Birsta och köpa en massa tråkiga saker så som rullgardin och grejer och jag skulle behöva ha en solstråle med som lättar upp det hela och det är du! Man blir verkligen glad när någon uttrycker sig så om en, och jag är ju den som sällan skulle säga nej till shopping ;). Till saken hör att de nyligen köpt ett nybyggt radhus så det är inte ens bebott tidigare utan det är vitmålat i alla rum och basinredda garderober så en del sånt(garderobstillbehör) fanns att komplettera. Fick se kort från huset på kök och badrum och det var otroligt fint och fräscht. Skönt att få flytta in till ett ställe där man inte behöver lyfta ett finger i renoveringen de närmsta 10 åren. Jag tycker ju om att pyssla och jag gillar vår lantliga känsla i köket så det är på två vis hos oss. Jag skulle kunna nöja mig med nya bänkskivor och ha samma kök i många år till, samtidigt som det skulle vara spännande att göra ett helt nytt. Men det känns som att om man börjar med ett rum så läre man fortsätta och renovera alla så att huset får en fin helhet. Lägger in en bild här så inte all text flyter ihop som ett enda långt stycke nu när jag skriver från mobilen.
Där har ni vårt vardagsrum hur det såg ut när jag först träffade P och sen efter lite tapetsering och min inflytt.
Badrummet skulle jag verkligen vilja fräscha upp. Byta ut våtrumstapeten och plastmattan. Men allt kostar och vi lägger hellre pengar på att kunna måla om fasaden som nästa större projekt. Håller med P om det han sa igår kväll: Jag vill måla om, byta fönster och vindskivor så att det syns utvändigt hur fint vi har invändigt. Vårat bruna hus känns inte direkt tjusigt ut från utsidan, tror ingen kör förbi och tänker "Men vilket hus!", men om vi skulle måla det vitt skulle det se betydligt fräschare (och större ut, är inte förens jag kliver ur bilen och kommer närmare som jag känner att det är ganska högt till nocken).
Kan tänka ibland att det vore roligt att ha fått gått på visningar av hus, hittat det man vill ha och sen äntligen få samtalet att det nu var vårt och börja drömma om framtiden (vill dock inte uppleva å få gå miste om flera potentiella hus gång på gång). Men allt fanns ju servat och klart för mig, hade vart spännande å få börja om helt på nytt för båda. Dock vet jag att vi ALDRIG skulle haft råd med detta hus då det ligger på över 2 miljoners marknaden annars, så jag är så innerligt glad att jag har privilegiet att få bo som jag gör. Det väger upp att aldrig få uppleva en budgivningsvinst ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela