skargardsliv.blogg.se

What a wonderful view...

Publicerad 2013-04-04 20:37:00 i Allmänt,

Idag kom två skogshuggare hit och kapade ned två tallar på vår tomt... snacka om att det går fort när det är rätt personer på rätt jobb. På 15 min hade de fällt båda träden samt kvistat av dem. Och VILKEN SKILLNAD.
Bilden på P i uterummet tog jag i helgen när vi hade pausfika från renoveringen, då hade vi inte en aning om att träden skulle fällas inom några dagar utan P fick tips av en kompis i måndags om två gubbar som skulle kunna fixa fällningen och det slumpade sig så lägligt att de skulle fälla 10 träd här i närheten idag så då kunde de fälla här samtidigt, snabba ryck, och himla bra! Nu har vi ved dessutom till vintern ;). Plötsligt fick vi panoramafönster i uterummet. I övrigt har jag försökt göra allt för att hämta energi när jag varit hemma dessa dagar. Suttit i solen och läst bok, lyssnat på fågelkvitter och porlande vatten från när isen smälter och fortsatt läsa bok inomhus i soffan. Samla energi, samla energi och samla ytterligare energi har varit målet. Det har varit alldeles för mycket de senaste månaderna och i tisdags kände jag bara att det inte funkade längre. Jag kände hur stressen bubblade inom mig, jag behövde ett break. Och i efterhand känns det som det bästa beslut jag tagit på länge. Att se efter mig själv och inte tänka någonting på något annat än mig och min hälsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela