skargardsliv.blogg.se

Livsnjutare med betoning på livet..

Publicerad 2013-04-19 22:58:00 i Allmänt,

Idag var en sån där morgon när jag blev alldeles hänförd av hur fint vi bor. Jag har hela tiden uppskattat hur fint det är, men nu när all snö smält bort och våren tycks vara kommen på riktigt så saknade jag ord för vad jag känner.
Jag njöt av varje sekund och andetag medan jag satt på en sten på stranden. Lycklig för vad livet ger mig. Det fanns en mening med att jag skulle ta mig igenom en väldigt tuff period, både någon och något mycket bättre väntade mig, som jag förtjänar på riktigt.
Förflyttade mig från stranden och upp till solstolen där jag blev sittandes i linne, så pass varmt och skönt har det varit idag.
Det enda stora molnet på min himmel är att en nära väns anhörig är riktigt sjuk. Så pass sjuk att det nu inte finns något mer att göra. Så fruktansvärt att invänta döden. Än värre är att om sjukhuspersonalen uppmärksammat problemet för 5 månader sedan hade utgångsläget vart ett helt annat, nu blev det operation igår men hoppet tycks vara förbi. Det smärtar. Och det är klart att det sätter igång mkt tankar. P har fått gå igenom två ggr om det min kära vän nu förmodligen har att vänta.
Hittade en bok i en byrålåda idag som jag köpte för några år sedan. Den heter "Livet kan inte vänta" och handlar om tre kvinnor med cancer i olika stadier och deras kamp för livet. Tror den talade till mig idag. En påminnelse om att det jag har idag kanske inte finns kvar i morgon, så det är lika bra att ta tillvara på det här och nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

~ familj, vänner, resor, hemmet, inredning och havet är det som ligger mig närmast hjärtat ~

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela